ارتباط رنگ بشقاب و میزان غذا خوردن…

یک اصطلاح است که می گوید، چشم های شما قبل از دهان شما می خورند. یعنی اولین تاثیر را رنگ و ظاهر غذا بر روی شما می گذارد. رنگ بشقاب و غذا به شما می گوید که آن را بخورید یا نه؟

خاکستری

این رنگ شما را از فکر هر غذایی دور می کند.

مشکی

مشکی همان رنگی است که اشتهای شما را به سمت منفی و کم می برد. اگر می خواهید اشتهایتان کور نشود از این رنگ برای آشپزخانه و میز غذاخوری و رنگ بشقاب ها استفاده نکنید.

آبی

رنگ های مشکی، خاکستری و آبی رقابت تنگاتنگی در کاهش اشتها دارند. آبی یک رنگ آرامش دهنده است. افرادی که رنگ آبی را دوست دارند بیشتر دوست دارند بخوابند تا بخورند.

رنگ آبی در آشپزخانه، رستوران، میز غذاخوری اشتهای شما را کور می کند. اگر تصمیم دارید وزن خود را کم کنید این رنگ، رنگ شماست.

قهوه ای

رنگ های تیره و مخصوصا قهوه ای شما را یاد غذاهای سوخته می اندازد. در واقع خانم هایی که به دنبال کاهش اشتها هستند به سمت شیرینی و نان های قهوه ای می روند چون این رنگ اشتهایشان را کم می کند.

بنفش

این رنگ در دنیای آشپزی زیاد معمول نیست و بهتر است در آشپزخانه، رستوران، میز غذاخوری و رنگ بشقاب از این رنگ استفاده نکنید. رنگ بادمجانی هم مانند رنگ بنفش زیاد استفاده نمی شود اما مواد غذایی ای مانند بادمجان که بسیار مفید است باید در سبد غذایی شما باشد.

نارنجی

نارنجی رنگی است که اشتهای شما را به شدت زیاد می کند زیرا ذهن شما را درگیر غذا می کند و باعث می شود شما احساس گرسنگی کنید. برخی از سالم ترین مواد غذایی مانند پرتقال، کدو تنبل، هویج هم به رنگ نارنجی هستند.

سبز

افراد بسیاری هستند که عاشق رنگ سبز هستند. خبر خوب یا بد این است که این رنگ اشتهای شما را زیاد می کند. هر غذای خسته کننده ای با انتخاب رنگ سبز چه در مواد غذایی و چه در دکوراسیون جذاب خواهد شد.

فیروزه ای

فیروزه ای با آبی فرق دارد. فیروزه ای رنگی است که برعکس رنگ آبی اشتهای شما را زیاد می کند. این رنگ ملایم شما را به وجد می آورد و اگر حالتان خوب باشد نمی توانید از خوردن دست بردارید.

لیمویی

رنگ لیمویی دقیقا مانند نارنجی اشتهای شما را زیاد می کند و شما را به خوردن تشویق می کند. اگر آشپزخانه ای دارید که رنگ زرد و لیمویی در آن زیاد است مراقب افزایش وزن خود باشید.

قرمز

در میان همه ی این رنگ ها قرمز بیشترین رنگی است که اشتهای شما را زیاد می کند زیرا ضربان قلب و فشار خون شما را زیاد می کند و باعث می شود شما گرسنه تر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *