نحوه گرم کردن بدن در تیراندازی؟؟؟

گرم کردن
در تیر اندازی با کمان دویدن به منظور گرم کردن مناسب نیست چراکه تیر انداز باید آرامش خود را حفظ نماید و ضربان قلبش را پایین نگه دارد. بنابر این به جای دویدن کمی راه رفتن در اطراف برای به گردش در آمدن بهترخون در بدن توصیه میشود. سپس بهتر است عضلاتی را که معمولا در حین فعالیت درگیرند را کشش داده شوند.
گرم کردن باید حداکثر 10 تا 15 دقیقه به طول انجامد، جالب است بدانید گرم کردن زیاد نیز مناسب نیست پس بهتر است گرم کردن به طور مناسب و معادل باشد و افراط و تفریط در آن صورت نگیرد.

باید قبل از جلسه تمرین یا مسابقه و رقابت به گرم کردن بدن پرداخته شود. گرم کردن یک پارامتر بسیار مهم در تیراندازی می باشد و می شود گفت یکی از ابزار های لازم برای تیراندازی خوب است.
سرد کردن
سرد کردن نیز به اندازه گرم کردن اهمیت زیادی دارد که در پایان جلسه تمرین یا رقابت باید انجام شود. بعد از تیراندازی عضلات تحت فشارکششی زیادی به مدت نسبتا زیادی بوده و در پایان تمرین یا رقابت عضلات به اکسیژن خون برای ازبین بردن فراورده های مضر مثل اسید لاکتیک موجود در آنها نیاز دارد.

همچنین بعد از تیراندازی وقتی که فعالیت تیرانداز متوقف می شود  عضلات اجازه نمیدهند که خون به خوبی به قلب بازگردانده شودکه این باعث تجمع مایعات در عضله شده و در نتیجه احساس خستگی و درد در عضلات ایجاد میشود،این حالت با کشش دوباره (سرد کردن) از بین میرود اما نکته قابل توجه این است که عضلات بیش از حد کشش داده نشوند.

بعد از تمرین کمی راه رفتن بهتر از نشستن و استراحت مطلق است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *